آمار سايت
آمار مطالب
 کل مطالب کل مطالب : 7
کل نظرات کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاين افراد آنلاين : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 1

تعداد اعضا کاربران آنلاين


آمار بازديد
بازديد امروزبازديد امروز : 1
بازديد ديروزبازديد ديروز : 1
گوگل امروزگوگل امروز: 0
 گوگل ديروز گوگل ديروز : 0
بازديد هفته بازديد هفته : 70
بازديد ماه بازديد ماه : 112
بازديد سال بازديد سال : 713
بازديد کليبازديد کلي : 7459
تاريخ امروزامروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403
نظرسنجی
جستجو
موضوعات
اطلاعات کاربري

عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

فراموشي رمز عبور؟
نويسندگان
آخرين اعضا
آرشيو ماهيانه
خبرنامه
براي اطلاع از آپديت شدن سايت در خبرنامه سايت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

آیا در اسکایپ امکان برگزاری کلاس آنلاین است؟

اسکایپ یا Skype یک پیام رسان متنی ، صوتی و ویدئویی است. اسکایپ توسط شرکت Microsoft عرضه شده است. پیام رسان اسکایپ کاملا رایگان است وبرای تماس های صوتی و تصویری نیز امکانات رایگان هستند. تماس­­های غیر رایگان نیز برای تماس های خارج از شبکه اسکایپ است. برای استفاده از اسکایپ می بایست برنامه مربوطه را دانلود کرد و پس از ثبت نام و احراز هویت می توانید از آن استفاده نمایید.

Skype یک ابزار ارتباطی بر مبنای وب است که به مردم اجازه می­دهد تا ویدیو کنفرانس برگزار کنند، تماس بگیرند و پیام ارسال کنند. Skype بیش از300 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد. Skype شرایط برگزاری کلاس آنلاین را دارد. برای برگزاری کلاس آنلاین در اسکایپ دانش آموزان می­توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند و دانش خود را ارتقاء دهند. آنها با استفاده از Skype می­توانند پروژه خود را به اشتراک بگذارند، توانایی سخن وری خود را بهبود ببخشند و به تبادل اطلاعات در مورد کتاب­هایی که خواننده اند بپردازند. همچنین Skype شرایطی برای دانش آموزان و معلمان فراهم کرده اند تا بتوانند بازدید واقعی از اماکن مختلف تاریخی داشته باشند، با محققان و نویسندگان ارتباط برقرار کنند و با دانش آموزان در سراسر جهان تبادل علمی داشته باشند.

دیگر امکانات اسکایپ برای برگزاری کلاس آنلاین

همچنین Mystery Skype یک بازی آموزشی برای برقراری ارتباط دو کلاس از دو جای مختلف جهان با یک روش جذاب است. در Skype دو کلاس می­توانند یکدیگر را مورد خطاب قرار دهند و مکان کلاس دیگر را مشاهده کنند. هم جالب و هم بازی آموزنده برای کاربران است. به هر حال، نباید فراموش شود که تفاوت زمانی مختلف بین کشورها ممکن است یک مشکل برای ارتباطات بین کشوری باشد.

آیا برگزاری کلاس آنلاین در اسکایپ ایده آل است؟

امروزه بازار کلاس آنلاین حسابی گرم شده است و هر کس به دنبال پلتفرم ایده­آل برای اهداف آموزشی خود است. همه به دنبال کلاس های انعطاف پذیر و سودمند هستند. با تنوع زیاد پلتفرم ­های آموزشی، کمی انتخاب سخت می­شود. Skype با تمام ضعف­ها و نقایص یکی از رایج ترین پلتفرم برای آموزش آنلاین است. در این مقاله ما تجربه خود از Skype برای برگزاری کلاس مجازی برای شما به اشتراک می­گذاریم و بازگو خواهیم کرد چگونه از تمام توانایی این پلتفرم استفاده کنید.

آموزش آنلاین از طریق Skype

با فرض اینکه شما به عنوان یک معلم هستید موارد زیر اولین نکاتی است که باید به عنوان یک کاربر اسکایپ در نظر بگیرید:

  • آیا اینترنت شما به حد کافی پر قدرت و پر سرعت است؟
  • آیا شما دارای یک مکان خصوصی و ساکت برای تدریس می­باشید؟
  • آیا یک وب کم و یا تجهیزات کافی مانند میکروفون برای تدریس آنلاین دارید؟

یکبار شما باید تمام موارد بالا را بررسی کنید و سپس اسکایپ را دانلود کنید. درست کردن یک حساب کاربری بسیار ساده است و تنها نیاز به یک آدرس ایمیل دارد. مطمئن شوید که از یک ایمیل کاری استفاده کنید و این آدرس در اختیار دانش آموزان مورد نظرتان باشد.

روش استفاده از اسکایپ Navigating Skype

لازم است برای شروع حساب اسکایپ خود را ایجاد و سپس تلاش کنید تا نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید، اما نکاتی وجود دارد که ممکن است در کنترل کلاس به کار بیاید، پس مطمئن شوید که شما قادر خواهید بود موارد زیر را اجرا کنید:

تماس و ارسال پیام به دانش آموزان

این یک ایده­ ی خوب برای تبلیغ کلاس خود حداقل در میان آشنایان و دوستانتان است، مطمئن شوید که قبل ازشروع کلاس به درستی زمان کلاس را اطلاع رسانی کنید.

ارسال فایل

در هنگام استفاده از اسکایپ، شما می­توانید از قسمت چت یک dialogue box باز کنید و از آنجا لینک ارسال کنید. این قسمت یک آیکون به شکل گیره کاغذ دارد که به شما اجازه می­دهد هرگونه فایلی که مایلید را ارسال کنید. همچنین این امکان در هنگام پیام دادن و ارسال منابع درسی قابل استفاده است.

اشتراک گذاری تصویر

یکی دیگر از ابزارهای کاربردی برای برگزاری کلاس آنلاین به اشتراک گذاری تصویر است. این ابزار به شما امکان به اشتراک گذاری: وب سایت، ویدیو و دیگر اطلاعات با دانش آموز را فراهم می­کند. به راحتی می­توانید در طول کلاس , علامت + را کلیک کنید و نوع به اشتراک گذاری صفحه را انتخاب کنید.

هنگامی که شما به این نرم افزار مسلط شوید، شما قادر خواهید بود یک تدریس خوب و تاثیرگذار را تجربه کنید.

تجهیزات اضافی برای تدریس با Skype

بهترین منابع برای تدریس در اسکایپ، یک ارتباط اینترنت قابل اعتماد و تسلط بر کامپیوتر است. به هر حال شما اگر می­خواهید می­توانید تجهیزات اضافی تهیه کنید مانند میکروفون یا هدست، اما این­ تصمیم بر عهده­ خود شما است اما به خوبی آگاده باشد این کار کیفیت کار شمار را افزایش می­دهد. قبل از خرید هرگونه تجهیزات، مطمئن شوید نظرات مثبت و منفی در مورد آن محصول را بررسی کنید.

یک حساب Google Drive ایجاد کنید

یک ابزار مناسب دیگر برای اسکایپ، حساب Google Drive است. هنگامی که شما تدریس را آغاز می­کنید، می­توانید فایل­های جدا روی درایو برای ارسال به دانش آموزان، ایجاد کنید و کارهای کلاسی را روی آن ذخیره کنید.

اگر شما می­خواهید کلا­س­هایتان یک طرفه نباشد، شما باید راهی پیدا کنید تا کلاس آنلاین خود را با خلاقیت بیشتری برگزار کنید. از مدیا های مختلف استفاده کنید مانند: ویدیو، مقالات جدید و پادکست می­تواند محتوای کلاس شما را جالب و جذاب کند.

نقات ضعف آموزش آنلاین با اسکایپ

مانند خیلی از شبکه های اجتماعی، آموزش آنلاین از طریق اسکایپ دارای ضعف­هایی نیز هست. بیشتر مشکلات مطرح شده، توسط متقاضیان برگزاری کلاس آنلاین مطرح شده است. موارد زیادی درباره مشکلات فنی اسکایپ گزارش می­شود، مثلا وقتی سرعت اینترنت کاهش پیدا می­کند ، نقص عملکرد دوربین و صدا به خوبی احساس می­شود، و این برای اجرای یک وبینار نا امید کننده و دلسرد کننده است.

  • در این نرم افزار یه خاطر ضعف ابزار، شاهد کاهش ارتباط بین دانش آموزان هستیم.
  • فن آوری اسکایپ برای اجرای برنامه نیاز به سرویس Wi-Fi یا 3g دارد، همچنین تماس بین المللی دارای هزینه می باشند.
  • باید در نظر داشت که اسکایپ دارای تخته سفید، نشان دهنده ی PDF و حتی اولیه ترین ابزارهای کلاس آنلاین نمی‌باشد.

اما پیشنهاد همیشگی ما به شما رومیت است، شما باید برای تحقق اهداف آموزشی خود لازم است از بهترین نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین استفاده کنید تا نتیجه دلخواهتان محقق شود. شما می­توانید از تست رایگان ما به مدت دو هفته استفاده کنید و پس از بررسی کامل خدمات و پشتیباتی ما، بسته دلخواهتان را تهیه بفرمایید.

منبع: https://roomeet.ir/


آموزش مقدماتی بورس

برای ورود به بازارهای سرمایه گذاری یا شغل های مختلف لازم است قوانین مربوط به آن را یاد بگیرید. برای ورود به این حرفه لازم است آموزش ببینید بنابراین سایت های زیادی وجود دارند که به صورت رایگان به شما آموزش بورس به شما می‌دهند. در زیر قصد داریم تعدادی از سایت هایی که آموزش مقدماتی بورس را به صورت رایگان می دهند را نام ببریم:

  1. سایت لایوآموز
  2. سایت موج برتر
  3. چارت ایران
  4. فرانش

این سایت ها صرفا مباحث مقدماتی را آموزش می‌دهند و لازم است به صورت عمقی مباحث را یاد بگیرید و بتوانید به راحتی تحلیل تکنیکال انجام دهید بنابراین در سایتی مانند لایوآموز کلاس آنلاین بورس توسط بهترین اساتید برگزار خواهد شد.


شركت كنندگان در اين دوره با هر پنج بخش آزمون GMAT شامل حل مساله، استدلال منطقي، كفايت داده ها، درك مطلب و تصحيح جمله آشنا شده و تكنيك هاي مربوط به هر بخش را فرا مي گيرند. با شركت در كلاس درس و تست، شما به تسلط كاملي بر روي هر پنج بخش آزمون دست مي يابيد. برنامه تمريني و چگونگي انجام آن نيز در كلاس بحث شده و مشاوره ي لازم درخصوص انجام مطلوب اين برنامه تمريني در كلاس ارائه مي شود. با توجه به ماهيت تكنيكي-مهارتي اين درس و ناشناخته بودن آن براي تمامي دانشجويان، شركت در كلاس مذكور قويا توصيه مي شود. با شركت در كلاس، شما از مطالعه هر درسنامه ديگري بجز آنچه كه در جزوه كلاسي ارائه شده است،بي نياز خواهيد شد. براي درس در واقع، عملا تمام آنچه كه براي موفقيت در اين درس نياز است، در طي دوره به دانشجويان عزيز ارائه خواهد شد.

منابعي كه براي تمرين و تست زني مي بايست روي آنها كار شود، عبارتند از:

  • كتاب استعداد و آمادگي تحصيلي ويژه رشته مديريت، امير عرفانيان، نگاه دانش.
  • كتاب 2222 تست استعداد و آمادگي تحصيلي، امير عرفانيان، نگاه دانش.
  • تست هاي آزمون دكتري؛ بخش هاي كميتي و منطقي.
  • يك سري منابع ديگر كه در كلاس به دانشجويان عزيز ارائه مي شود.

سرفصل‌هاي دوره ي آموزش درس و تست GMAT ارشد MBA:

حل مساله
استدلال منطقي
كفايت داده ها
درك مطلب
تصحيح جمله

منبع: لايوآموز



با سلام خدمت همه داوطلبان عزيز در اين مطلب قصد داريم به معرفي درس الكترومغناطيس بپردازيم. شايد به جرأت بتوان اين درس را سخترين درس آزمون كارشناسي ارشد برق معرفي كرد كه بسياري از داوطلبان آن را اصلا جواب نمي­دهند و كساني هم كه جواب مي­دهند خيلي درصد بالايي را در نهايت كسب نمي­ كنند. نكته حائز اهميت اين است كه هر سال اين درس داراي 3 يا 4 تست ساده است كه با يك تسلط نسبي بر روي مطالب نيز مي­توان به آنها جواب داد و كسب درصدي مابين 20 تا 30 درصد مي­تواند تا حد زيادي باعث كسب رتبه خوب براي داوطلبان شود با توجه به اين نكته كه ميانگين اين درس بسيار پايين است. براي خواندن اين درس بايد تا حد زيادي بر روي مباحث برداري تسلط داشت مخصوصا بحث­هاي انتگرال گيري كه خيلي مهم است در واقع پيش نياز اصلي اين درس رياضي 2 است. كتابهاي زيادي در اين زمينه در بازار موجود است كه بصورت زير خدمتتان معرفي خواهد شد:

منابع اصلي:

1- الكترومغناطيس نوشته ويليام هيت ترجمه دكتر دياني: اين كتاب مطالب را بسيار ساده توضيح داده است و براي كساني كه پايه ضعيفي در اين درس دارند پيشنهاد مي­ شود كه از اين مرجع استفاده كنند.

2- الكترومغناطيس ميدان و موج (ديويد چنگ) ترجمه دكتر جبه دار: اين كتاب همانند كتاب مدار دكتر جبه دار داراي سطح بالاتري از كتاب هيت (ترجمه دياني) است و براي كساني كه داراي تسلط نسبي بر روي درس هستند و مي­خواهند سوالهاي بيشتري را حل كنند، مفيد است.

منابع تستي:

1- پردازش نوشته دكتر محمود محمد طاهري: كتاب بسيار مفيدي است كه مي­تواند براي كساني كه درس را خوب يادگرفته­ اند و ميخواهند روشهاي تست زني را تمرين كنند بسيار مفيد است.

2- پوران پژوهش نوشته عباس شفيعي: اين كتاب نيز مانند بقيه كتابهاي انتشارات پوران پژوهش كتاب بسيار مفيدي مي­تواند باشد هرچند كه بازهم نبايد منتظر يادگيري با اين كتاب باشيد چون اين كتاب هم بيشتر مطالب را بصورت خلاصه آورده و بيشتر بايد روشهاي حل تستها را ياد بگيريد.

بر خلاف بسياري از درسهاي ديگر در اين درس پيشنهاد مي­ شود كه چند مبحث را به دلخواه خود انتخاب كنيد مخصوصا فصل الكتريكي شامل محاسبه ميدان و نيرو كه راحتر است و آن را از روي مرجع اصلي خوب ياد بگيريد و بعد تستهاي كنكور را نيز مطالعه بفرماييد تا بتوانيد به بعضي از سوالات جواب بدهيد. هرچند كه اگر واقعا دانشجويي بر روي اين درس وقت بگذارد و پايه­اي درس را ياد بگيريد به راحتي قادر است كه درصد بالايي را كسب كند.

به اميد موفقيت همگي شما

منبع پيشنهادي سايت برق ارشد:

منبع: وبلاگ برق ارشد


به طور معمول برنامه نويس دستوراتي كه ميخواهد را در قالب كد، به زبان هاي برنامه نويسي مختلف مانند جاوا، سي شارپ و… مينويسد. ولي CPU نميتواند اين دستورات را به همين شكل متوجه بشود و آنها را اجرا بكند. پس به يك واسطه در اين وسط نياز داريم كه كد هاي برنامه نويس را به زباني كه CPU آنرا ميفهمد ترجمه كند. به اين واسط، كامپايلر ميگوييم.

كامپايلر چگونه شغل ميكند؟در زمان اجرا شدن (يا همان Run شدن برنامه)، كامپايلر پيش درآمد همه كدها و دستوراتي كه نوشته ايد را آناليز و رسيدگي ميكند كه از لحاظ سينتكس مشكلي نداشته باشد. اگر پس از بررسي هيچ مشكلي وجود نداشته باشد، كدهاي خروجي بدست كامپايلر ساخته ميشود. معمولا به اين كدي كه در نهايت فرآوري ميشود، Object Code يا گاهي اوقات Object Module ميگوييم. (البته اين رو هم بگم كه واژه Object اصلا هيچ ربطي به شي گرايي در برنامه نويسي نداره). در واقعيت Object Code همان كد به زبان ماشين است كه CPU ميتواند آنها را اجرا كند.
compiler شي گرايي چيست؟ آموزش مفاهيم شي گرايي در زبان جاوا
يك كامپايلر چهار مرحله اصلي را اتمام ميدهد:
اسكن كردن (Scanning): اسكنر حروف (كاراكتر) ها را تك به تك در سورس كد ما ميخواند و به خاطر ميسپارد كه كدام حرف در كدام خط و كدام موقعيت قرار داشت.بررسي لغوي (Lexical Analysis): كامپايلر دنباله هايي از حروف ميسازد (كه در سورس كد وجود داشتند و در مرحله قبل آنها را اسكن كرديم)، سپس اين دنباله ها به دودمان هايي از حروف تبديل ميشوند كه به آنها Token ميگوييم. پس اين Token ها توسط يك برنامه به اسم Lexical Analyzer به يكديگر پيوسته ميشوند. نرم افزار Lexical Analyzer از يك جدول مثال براي ذخيره واژه هايي كه داخل كد منبع (Source Code) هستي دارند استفاده ميكند كه مطمئن شود با Token هاي توليد شده مطابقت دارند.بررسي سينتكسي (Syntactic Analysis): در اين مرحله بررسي سينتكسي سپريدن ميشود. يعني Token هايي كه در تقدير پيش فرآوري شده اند را رسيدگي ميكند كه با شيوه واقعيت كه پيمان است استفاده بشوند فرآوري شده اند يا نه؟ سينتكس به زبان ساده به اجازه ساخت درست شماري كلمه كليدي گفته ميشود كه پيمان است نتيجه اي را براي ما فرآوري كنند. (سينتكس يا Syntax به فرمان زبان و نحوه نگارش زبان هاي برنامه نويسي گفته ميشه كه توي يه مقاله ديگه بصورت كامل توضيحاتش رو داديم و اين مقاله رو ميتونين از اينجا بخونين). كامپايلر بايد از لحاظ قوانين سينتكسي برنامه را بررسي كند كه اشكالي هستي نداشته باشد.بررسي سمنتيكسي (Semantic Analysis): اين مرحله از شماري از مراحل بالا برپايي شده است. نخست ساختار Token با پروا به قواعد گرامر يك زبان خاص، رسيدگي ميشود. ساختار Token با به كارگيري مفسر و كامپايلر معني پيدا ميكند و در نهايت يك كد به اسم Object Code توليد ميشود. اين كد آبجكت شامل دستوراتي است كه بدست CPU ميتوانند اجرا بشوند. در اين مرحله همه كدها تبديل به دستورات قابل فهم براي پردازنده ميشوند و برنامه ما اجرا ميشود.
كامپايلر در زبان جاوا چگونه پيشه ميكند؟زبان برنامه نويسي جاوا، كه در برنامه نويسي شي گرا بهره‌گيري ميشود، مفهومي را شناسايي كرد كه خروجي كامپايلر (كه در اينجا به آن bytecode گفته ميشود)، توانايي اجرا روي هر سيستم كامپيوتري را داشته باشد. توانايي اتمام اين شغل با به كارگيري ماشين مجازي جاوا شدني شده است. يعني نرم افزاري به نام ماشين مجازي جاوا (Java Virtual Machine) بايتكد هايي كه توليد شده اند را به دستوراتي تبديل ميكند كه براي همين دستگاهي كه الان در حال اجراي برنامه ما ميباشد، قابل درك است.
كامپايل كردنبه زبان ساده تر يعني كامپايل كردن برنامه هايي كه در زبان جاوا نوشته شده اند در دو مرحله سپريدن ميشود. ابتدا كدهايي كه نوشتيم به بايتكد تبديل ميشوند و سپس ماشين مجازي جاوا آنها را با توجه به سيستم ما به كدهاي قابل درك براي ماشين تبديل ميكند.

ديكامپايل كردن (Decompile) چيست؟ديكامپايل دقيقا وارونه كامپايل كردن است. يعني وقتي كدهاي كامپايل شده (يا همان آبجكت كد) را به كدهايي از زبان هاي برنامه نويسي سطح بالا كه خودمان با آنها برنامه نويسي ميكنيم تبديل ميكنيم، عمل ديكامپايل كردن رخ داده است.

كدام زبان هاي برنامه نويسي از كامپايلر AOT كاربرد ميكنند؟زماني كه همه كدها يكجا به زبان ماشين تبديل ميشوند قبل از اينكه به پلفترمي كه آن را اجرا ميكند برسند، به آن Ahead Of Time (به معني جلوتر از زمان) يا بصورت مخفف كامپايل كردن AOT گفته ميشود. يعني برنامه پيش از اينكه اجرا بشود، كاملا كامپايل ميشود و به كدهاي ماشين تبديل ميشود و سپس در پسنديدن پلتفرم قرار ميگيرد تا اجرا بشود. بسياري از زبان هاي برنامه نويسي معروف كه حتما نام آنها را هم شنيده ايد، احتياج به كامپايلر دارند. مانند:
FortanPascalAssembely LanguageCC++Swiftقبل از زبان جاوا و سي شارپ، كل برنامه هاي كامپيوتري يا كامپايل ميشدند يا با استفاده از Interpreter تفسير ميشدند.
دوره تعليم جاوا

كد تفسير شده چيست؟كدهاي تفسير شده (Interpreted Code) دستوراتي كه درون برنامه نوشته ايد را بدون كامپايل كردن و تبديل آنها به زبان ماشين، اجرا ميكند. كد تفسير شده، سورس كد را بصورت سر راست تجزيه ميكند، اين كدها با يك ماشين مجازي هماهنگ هستند كه آنها را بصورت همهنگام حين اجرا شدن براي ماشين برگردان ميكند. البته اين ماشين مجازي ميتواند از كدهايي كه از پيش كامپايل شده اند هم استفاده كند. مثلا زبان جاوا اسكريپت معمولا تفسير ميشود.
زبان كامپايل شده سريعتر از زبان تفسير شده اجرا ميشود. زيرا نياز نيست كه در سررسيد اجرا شدن برنامه، پيشه خاصي سپريدن بشود. تمام امور از پيش انجام شده اند.
Interpreter يا مفسر در برنامه نويسي چيست؟

كدام زبان هاي برنامه نويسي از كامپايلر JIT استفاده ميكنند؟كامپايلر JIT مخفف سه كلمه Just In Time ميباشد. اين مدل از كامپايلر ها تركيبي از كامپايلر هاي AOT و مفسر ها هستند كه بالاتر در ارتباط با آنها توضيح داديم. زبان هاي جاوا و سي شارپ از كامپايلر هاي JIT كاربرد ميكنند. هنگاميكه يك برنامه جاوا نوشته ميشود، JIT Compiler اين برنامه را به بايتكد تبديل ميكند. اين بايتكد ها دربرگيرنده كدهايي نيستند كه دستورات مشخصي براي پردازنده يك پلتفرم دشوار افزاري ويژه داشته باشد.
يعني بايتكد ها گزين كردن به پلتفرم ندارند پس ميتوانند روي كل Platform هايي كه از جاوا پشتيباني ميكنند اجرا بشوند. سپس اين بايتكد ها با ماشين مجازي جاوا به زبان ماشين برگردان ميشوند. ولي اين زبان ماشين با پروا به سيستمي كه برنامه روي آن اجرا ميشود فرق ميكند. به عبارت ساده تر، كامپايل كردن اين برنامه ها دو مرحله اي است.

مزايا و معايب كامپايل كردن هاي AOT و JITكامپايل كردن بصورت Ahead Of Time يا AOT آغاز سريعتري را براي شما فراهم ميكند، مخصوصا زمانهايي كه دستورات زيادي در موعد آغاز شدن برنامه بايد اجرا بشوند كارايي بيشتري خواهد داشت. اما در عين حال، به رم و فضاي هارد ديسك اكثريت احتياج دارد.
كامپايل كردن JIT يا همان Just In Time، هنگام اجرا شدن با توجه به پلتفرمي كه روي آن اجرا ميشود كامپايل را انجام ميدهد و همين باره مايه ميشود كه عملكرد بهتري را تحويل ما بدهد. كامپايلر JIT كدهاي تقويت شده اي را فرآوري ميكند زيرا پلتفرمي كه الان برنامه روي آن در حال اجرا شدن است را در عقيده ميگيرد. البته بايد اين را هم بگوييم كه نسبت به كامپايلر AOT به موعد بيشتري براي اجرا شدن نياز دارد.

براي مشاهده روش كار كامپايلر و زدن درصد بالاي درس كامپايلر در كنكور فيلم آموزش كامپايلر را مشاهده نماييد.


دانشجويان معمولا براي شروع مطالعه كنكور ارشد روانشناسي يا هر رشته ديگر اقدام به انتخاب بهترين منابع براي كنكور ارشد روانشناسي مي نمايند. لايو آموز قصد دارد در ادامه بهترين منابع كنكور ارشد روانشناسي را براي شما نام ببرد.

تذكر: اين منابع بر اساس كنكور ارشد روانشناسي ۹۸ نوشته شده است.

زبان

اگر چند ماه تا كنكور شما باقي مانده است مطالعه لغات به شما كمك چنداني نمي كنداگر زمان زيادي هم داشته باشيد اين اشتباه استكه شروع كنيد به خفظ لغات از منابعي مانند504 يا 1500 واژه. توصيه‌ي لايو آموز به شما اين است كه به جاي حفظ لغات و استفاه از اين نوع منابع كنكور ارشد برق، وقت خود را روي يادگيري گرامر و درك مطلب سرمايه‌گزاري كنيد.

مي‌توانيد براي لغات، كتاب زير ذره‌بين انتشارات جهانشاهي و براي درك مطلب و گرامر، كتاب زبان پارسه يا هر كتاب مناسب ديگري را تهيه كنيد ولي توصيه‌ي ما به شما اين است كه براي يادگيري تكنيك‌هاي درك مطلب و گرامر، از فيلم‌هاي آموزشي زبان عمومي سايت ما باستفاده نماييد.

بعد از تمام شدن كتاب هاي پايه، براي تمرين متن خواني مي توانيد متون روانشناسي را از ويكي پديا و متون كنكوري سال هاي پيش را بخوانيد .

اگر فرصتتان محدود است فقط كتاب زبان روان و متون سالهاي پيش را مطالعه نماييد.

بهترين منابع كنكور ارشد روانشناسي درس آمار و روش تحقيق

ممكن است داوطلبان كنكور ارشد روانشناسي براي پيدا كردن منابع كنكور ارشد روانشناسي درس آمار و روش تحقيق دچار مشكلاتي شوند. زيرا آن ها فكر ميكنند در كنكور با سوالات مفهومي برخورد خواهند كرد. از آنجايي كه نصف سوالات اين سوال از درس روش تحقيق است با مطالعه اين درس مي توانيد درصد خوبي را كسب نماييد. از آنجايي كه آمار اين درس آمار استنباطي يا توصيفي است به راحتي مي توانيد به سوالات اين درس پاسخ دهيد.پاسخگويي به سوالات اين درس به دليل استنباطي بودن بسيارآسان كتاب مرجع براي اين درس كتاب آمار و احتمالات كاربردي دكتر دلاور است.اگر قصد داريد پايه اي آن را بخوانيد بهتر است از كلاس آنلاين آمار و روش تحقيق و يا فيلم آموزش آمار و روش تحقيق لايو آموز استفاده نماييد.

بهترين منابع كنكور ارشد روانشناسي درس روش تحقيق

بهترين منبع كنكور ارشد روانشناسي در روش تحقيق كتاب روش تحقيق در روانشناسي و علوم تربيتي دكتر دلاور است. شما براي تكميل اين منبع مي توانيد ازكتاب روش تحقيق مدرسان شريف استفاده نماييد. اگر فرصت شما كم است مي توانيد از فيلم آموزشي آمار و روش تحقيق و يا كلاس آنلاين آمار و روش تحقيق لايو آموز استفاده نماييد.

بهترين منابع كنكور ارشد روانشناسي درس روانشناسي رشد

بهترين و ساده ترين درس در مجموعه دروس روانشناسي درس روانشناسي رشد است.از آنجايي كه اين درس به مراحل مختلف رشد انسان مي پردازد و با انسان ارتباط نزديكي برقرار مي كند باعث مي شود داوطلبان بهتر ياد بگيرند و نتايج مطلوبي كسب كنند. ميانگين درصد مطلوب اين درس 65 درصد است.اين درس داراي ضريب 2 دارد و با مشاهده فيلم آموزش روانشناسي رشد يا شركت در كلاس آنلاين روانشناسي رشد مي توانيد به درصد مطلوبي برسيد.

بهترين منابع آسيب شناسي رواني (روانشناسي مرضي) و روانشناسي كودكان استثنائي

درس روانشناسي مرضي و كودكان استثنايي ، شامل دروس آسيب شناسي رواني و كودكان استثنايي است.از آنجايي كه اين درس بسيار جذاب است اما نكات بسيار ريزي براي كنكور دارد. تنها با مرور و مطالعه مكرر آن مي توان به آن مسلط شد.

اين درس، دربرگيرنده دو درس آسيب شناسي رواني و كودكان استثنايي است. در مجموع اين درس به اختلالات روانشناختي در انسان ها (از اختلالات دوره كودكي مثل انواع عقب ماندگي ها، اختلالات بيش فعالي، اوتيسم و.. تا اختلالات دوره ميانسالي مثل انواع دمانس) مي پردازد. براي تسلط كافي به اين درس، شناخت انواع اختلالات، ملاك هاي لازم جهت تشخيص اختلال، تشخيص افتراقي، سبب شناسي و روش هاي درماني مختلف (دارو درماني و روان درماني) ضروري است.

در سالهاي گذشته منابع اين درس پراكنده بوده است اما در سال ۹۸ اكثر سوالات با كتاب آسيب شناسي بر اساس DSM-5 آقاي گنجي، قابل پاسخگويي بوده است. اگر وقت كافي نداريد مي توانيد در كلاس آنلاين روانشناسي مرضي يا آسيب شناسي رواني و يا فيلم آموزش آسيب شناسي رواني و يا فيلم آموزش روانشناسي مرضي استفاده نماييد.

بهترين منابع كنكور ارشد روانشناسي باليني (فقط براي گرايش باليني)

روانشناسي باليني يكي از دروسي است كه داراي منابع متعددي است كه هيچ شخصي قادر نيست همه منابع را بخواند زيرا اين پروسه بسيار زمان بر است و ممكن است از حوصله دانشجويان خارج باشد.

سوالات اين درس به نحوي طراحي مي شوند كه دانش عمومي شما براي پاسخ دهي بي تاثير نيست. بنابراين لزوما از منبع خاصي نمي توان استفاده نمود. از آنجايي كه در اين درس سوالات آسيب شناسي زياد مطرح مي شود يكي از منابع مهم روانشناسي باليني فيرس است. اگر فرصت شما محدود است شما مي توانيد از فيلم آموزش روانشناسي باليني استاد مقدم استفاده نماييد.

در كنكور ارشد روانشناسي منابع درس روانشناسي باليني را مي توان در سه دسته جاي داد:

سوالات نطريات روان درماني و شخصيت

سوالات مرتبط با ارزيابي و سنجش روانشناسي

ساير سوالات متفرقه همانند آسيب هاي رواني تاريخچه و تخصص ها و....

تعداد زيادي از سوالات باليني مربوط به بخش هاي اول و دوم و تعداد كمتري مربوط به بخش سوم است.

بهترين منابع روانشناسي فيزيولوژيك و انگيزش و هيجان

بهترين منابع كنكور ارشد روانشناسي براي درس روانشناسي فيزيولوژيك و انگيزش هيجان كتاب روانشناسي فيزيولوژيك خداپناهي است. اما اين منبع دراي ادبيات سختي است. توصيه لايو آموز استفاده از كلاس آنلاين روانشناسي فيزيولوژيك و انگيزش و هيجان است زيرا استاد بصورت بسيار روان اين درس را براي شما آموزش مي دهد. كتاب پوران پژوهش براي كسب درصد بالا توصيه نمي شود. براي قسمت انگيزش و هيجان منبع اصلي اين درس كتاب انگيزش و هيجان خدا پناهي است. زيرا نيمي از سوالات مربوط به اين درس است.

اگر فرصت كافي نداريد توصيه ما استفاده از كلاس آنلاين يا فيلم آموزش روانشناسي فيزيولوژيك و انگيزش هيجان استاد مقدم است.

بهترين منابع علم النفس براي كنكور ارشد روانشناسي

بهترين منبع اين درس كتاب دكتر احدي و بني جمال كتب دكتر احمدي و كتاب دكتر كجباف است. اين كتب بسيار كم هستند و در صورت دارا بودن فرصت كافي مي توانيد هر سه را بخوانيد.

اگر فرصتتان محدود است: فقط مجموعه علم النفس به زبان ساده را مطالعه نماييد.

بهترين منابع كنكور ارشد درس روانشناسي عمومي (فقط براي گرايش عمومي)

يكي از منابع اساسي براي درس روانشناسي عمومي كتاب روانشناسي هيلكارد مي باشد.يكي ديگر از اين منابع كتاب روانشناسي دكتر گنجي است.

منبع: لايو آموز


رشته رياضي از سالهاي گذشته تاكنون يكي از پرطرفداترين رشته هاي كنكور سراسري بوده است. با اين وجود درسالهاي اخير شاهد اين بوديم كه بيشتر دانش آموز ها به سمت رشته تجربي گرايش بيشتري داشته اند و تعداد شركت كننده هاي رشته رياضي كمتر شده اند. مثلا در سال ۹۵، ۱۶۲ هزار و ۸۷۹ نفر در كنكور رياضي شركت كرده اند اما در سال ۹۶ اين عدد كم شد و به ۱۴۸ هزار و ۴۲۹ نفر رسيد.اما در سال ۹۷آمارتعداد داوطلباني كه در گروه آزمايشي علوم رياضي و فني شركت كرده اند ۱۴۴ هزار و ۴۳۷ نفر مي باشد.در كنكور۸ ۹ امسال تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۷۸ داوطلب در زيرگروه رياضي فيزيك شركت كرده اند كه شاهد افزايش تعداد داوطلبان بوده ايم.

شما در رشته رياضي ميتوانيد درآمد و آينده شغلي بسيار عالي و مناسبي داشته باشيد.اين رشته رو دروازه ورود به رشته هاي مهندسي ميدانند. البته خيلي از رشته هاي ديگر هم از طريق رياضي فيزيك پذيرش دارند كه معمولا كمتر از طرف داوطلبان مورد توجه واقع ميشوند. به دليل همين موضوع خانم ها كمتر به سمت رشته رياضي ميروند.

سوالات كنكور رياضي و مشاوره كنكور رشته رياضي فيزيك

دركنكور رياضي بيشتر سوالات مفهوميه و تنها با حفظ كردن درسها نمي توان به رتبه هاي عالي دست يافت.

كليد اصلي براي موفقيت در رشته رياضي، تست و تمرين زياد و مستمر و ديدن تمامي تيپ سوالات در درسهاي مختلف است.

طراحان آزمون كنكور در تدوين سوالات طبق نمودار و دستورالعمل زير عمل مي كنند :

معمولا ۲۰ تا ۳۰ درصد از سوالات ساده هست و بيشتر دانشجويان قادر به پاسخگويي هستند. ۴۰ تا ۶۰ درصد از سوالات متوسط است و شما با يه تسلط نسبي از پس آن بر خواهيد آمد. اما ۲۰ تا ۳۰ درصد از سوالات سخت و سرنوشت ساز هستند. شما براي اينكه به رتبه هاي خاص برسيد بايد خودتون رو وارد گروهي كنيد كه اين سوالات رو هم درست جواب ميدهند.

البته براي پاسخگويي به سوالات مشكل شما مي توانيد از فيلم هاي آموزشي گروه لايو آموز استفاده كنيد و دانش و مهارت تست زني خودتان را افزايش دهيد.همچنين مي توانيد از كتاب هايي مانند كتاب هاي نقره اي گاج و يا كتاب هاي كنكور مهروماه را تهيه و بعد از مطالعه درسنامه هاي آن ، تست زني را به اندازه كافي انجام دهيد.

كنكور رياضي شامل ۴ تا درس عمومي و ۳ تا درس تخصصي مي باشد. اطلاعات مربوط به اين درسها را در جدول زيرمي توانيد مشاهده كنيد:

عمومي (۱۰۰ تست – ۷۵ دقيقه) و دفترچه اختصاصي شامل (۱۳۵ تست – ۱۷۵ دقيقه) مي باشد.

درس

تعداد تست

از شماره

تا شماره

مدت پاسخگويي

زبان و ادبيات فارسي

۲۵

۱

۲۵

۱۸ دقيقه

زبان عربي

۲۵

۲۶

۵۰

۲۰ دقيقه

فرهنگ و معارف اسلامي

۲۵

۵۱

۷۵

۱۷ دقيقه

زبان انگليسي

۲۵

۷۶

۱۰۰

۲۰ دقيقه

رياضي

۵۵

۱۰۱

۱۵۵

۸۵ دقيقه

فيزيك

۴۵

۱۵۶

۲۰۰

۵۵ دقيقه

شيمي

۳۵

۲۰۱

۲۳۵

۳۵ دقيقه

طبق جدول بالا، ۲۳۵ تا تست داريم كه بايد طي مدت زمان ۴ ساعت و ۱۰ دقيقه (۲۵۰ دقيقه) به آنها پاسخ داده شود.

ويژگي هاي برنامه ريزي اصولي براي كنكور رياضي 99

در مشاوره كنكور رشته رياضي فيزيك برنامه ريزي هر داوطلب بايد بر مبناي نقاط ضعف و قوت ، ويژگي هاي روحي و جسمي شخص تنظيم شود ؛ در واقع نمي توان يك برنامه ثابت را به همه توصيه كرد و هر فردي برنامه اي مختص به خود را دارد.

برنامه ريزي بايد منطقي و واقع بينانه باشد يعني متناسب با توانمندي دانش آموز تنظيم شود ، ممكن است دانش آموزي توان مطالعه بيش از 10 ساعت در روز را داشته باشد و دانش آموز ديگري نتواند بيشتر از 8 ساعت در روز مطالعه كند ، بنابراين برنامه ريزي بايد قابل اجرا باشد.

ويژگي هاي برنامه ريزي و مشاوره كنكور رشته رياضي فيزيك

برنامه ريزي بايد برمبناي هدف باشد و متناسب با آن هدف مطالعه كرد. بديهي است كسي كه خواهان رشته هاي مهندسي دانشگاه دولتي باشد بايد به همان نسبت تلاش خود را بيشتر كند.

برنامه ريزي بايد قابل ارزيابي باشد ، در واقع شما بايد با توجه به برنامه متوجه نقاط ضعف و قوت خود شويد و ميزان پيشرفت يا پسرفت خود را ارزيابي كنيد و در صورت پسرفت در يك درس خاص شيوه مطالعه آن درس را عوض كنيد.

برنامه ريزي بايد انعطاف پذير باشد. ممكن است در طول روز اتفاقات غيرمنتظره اي پيش بيايد كه شما را از درس خواندن دور كند به همين دليل بايد ساعاتي در هفته را براي مطالعه دروس عقب افتاده اختصاص دهيد.

سعي كنيد ساعت مطالعه خود را به مرور افزايش دهيد يعني از روزي 3 تا 4 ساعت شروع كنيد و به تدريج هفته اي 1 ساعت بر ساعت مطالعه روزانه بيافزاييد. اشتباه بزرگي كه بسياري از دانش آموزان انجام مي دهند از همان ابتدا برنامه ريزي خود را از روزي 10 ساعت به بالا شروع مي كنند كه اين زمان بالا در همان روز هاي ابتدايي سبب خستگي ذهني و بي انگيزگي مي شود.

در برنامه ريزي روزانه حتما در كنار دروس اختصاصي ، دروس عمومي را بگنجانيد و در صورت امكان دو درس اختصاصي را پشت سر هم مطالعه نكنيد براي مثال اگر الان فيزيك مطالعه مي كنيد ، درس بعدي را از دروس عمومي انتخاب كنيد و هرگز رياضي يا شيمي را نخوانيد ، در واقع دروس عمومي و اختصاصي بايد يكي در ميان مطالعه شوند.

مطالعه دروسي را كه يادگيري آن ها برايتان مشكل است ، در زمان هايي كه مغزتان بيشترين بازدهي را دارد انجام دهيد.

در طول هفته حتما تمام دروس را بگنجانيد و هرگز هيچ كدام از دروس را حذف نكنيد ، در ضمن در طي هفته تمام وقت خود را فقط براي مطالعه صرف نكنيد و حتما هر دو گزينه مطالعه و تست را در برنامه هفتگي خود قرار دهيد. همچنين تعداد تست هايي كه در هفته بايد كار كنيد ، مشخص نماييد.

حتما دفتر برنامه ريزي خود را كامل كنيد و ساعت مطالعه خود را ثبت نماييد تا متوجه وضعيت مطالعه خود شويد.

در پايان روز زماني را صرف مرور دروس مطالعه شده قرار دهيد.

براي دروس اختصاصي روزانه 2.5 ساعت اختصاص دهيد كه اين زمان را مي توانيد در دو نوبت تقسيم كنيد و براي دروس عمومي بيشتر از يك ساعت و نيم در روز صرف نكنيد.

پس از هر يك ساعت و نيم مطالعه 15 دقيقه استراحت كنيد.

حتما براي خواب خود روزانه 6 – 8 ساعت را اختصاص دهيد كمبود خواب سبب ضعف هوشياري مي شود و بازدهي مطالعه را كاهش مي دهد.

پس از مطالعه هر يك از دروس حتما خلاصه نويسي انجام دهيد تا در زمان مرور و جمع بندي ، استفاده كنيد.از بهترين روش هاي مرور دروس مطالعه شده ، تست زني مي باشد ، علاوه بر تست زني مرور بخش هايي از كتاب كه نشان دار كرده ايد را فراموش نكنيد.

برنامه ريزي كنكور رياضي را از زمان بلندمدت انجام دهيد و به تدريج به زمان هاي كوتاه مدت بخش بندي كنيد براي مثال در درس فيزيك مشخص كنيد كه مثلا 80 صفحه در اين ماه بايد مطالعه شود سپس اين 80 صفحه را به 20 صفحه در هفته تقسيم كنيد و همين طور اين 20 صفحه را در 3 روز هفته تمام كنيد.

جمع بندي نهايي كنكور رياضي 99

در بحث مشاوره كنكور رشته رياضي فيزيك پس از اتمام مطالعه تمام دروس ، موضوعي كه بسيار مهم مي باشد جمع بندي درس هاي خوانده شده است. روش مطالعه در دوران جمع بندي متفاوت از روزهاي عادي است در روز هاي قبل از جمع بندي شما بيشتر وقت خود را صرف مطالعه دروس جديد مي كرديد و تست هاي هر مبحث را به صورت جداگانه كار مي نموديد ولي در دوران جمع بندي مطالعه مطالب جديد توصيه نمي شود زيرا دوران جمع بندي ، زمان تثبيت مطالعات شماست نه زمان يادگيري دروس جديد و بيشتر وقت خود را بايد صرف مرور مطالب خوانده شده ، رفع اشكالات خود ، كاركردن تست هاي تركيبي و كنكوري همچنين شركت در آزمون هاي جامع نمود. با توجه به كمبود وقت ، برنامه ريزي و مديريت زمان از اهميت بسياري برخوردار است و عملكرد شما در اين مدت تعيين كننده وضعيت قبولي شماست.

در اين دوران براي مرور از خلاصه نويسي هايتان استفاده كنيد و بخش هايي از كتاب را كه علامت زده ايد مطالعه نماييد و ميزان مرور نه خيلي سرسري و نه خيلي وسواسي باشد فقط به گونه اي باشد كه مطالب را براي شما يادآوري كند.

از كار كردن تست هاي تركيبي و تست هاي كنكور سال هاي گذشته غافل نشويد. مي توانيد براي جمع بندي تست ها از كتاب هاي زرد قلم چي استفاده كنيد. اگر در سوالي اشكال داشتيد حتما به پاسخ نامه مراجعه كنيد و اشكال خود را رفع نماييد.

منبع: لايو آموز


صفحات سايت

تعداد صفحات : 0